Budownictwo wczoraj i dzis : Biuro projektu „Meeting the Sea Through Memory”

Dzięki uprzejmości biura architektonicznego oiio biuro architektoniczne udostępniło nam swoją propozycję regeneracji i ponownego wykorzystania zachodnich historycznych doków i ich otoczenia .
dla Gminy Miasta Heraklion, gdzie zdobyli drugą nagrodę w krajowym konkursie architektonicznym.
W obliczu wszystkich żądań wynikających z restauracji zachodniego Arsenali, proces kompozycyjny zmierza do zorganizowania artykulacji wizualnie czytelnego centrum kulturowego w miejscu, w którym stare miasto spotyka się z morzem.
Więcej zdjęć i opis projektu po przerwie.
W procesie orientacji wizualnej nowego centrum kulturalnego miasto cofa się, tworząc miejski worek.
Spójność miejska i integracja pomnika jest promowana poprzez artykułowanie elementów worka na przepływie miasta.
Zbieranie wszystkich tych przepływów we wspólnym punkcie zbieżności tworzy punkt zwrotny, który koncentruje i rozprasza wizualnie przepływy miasta, działające jako przestrzenne narzędzie do przedstawiania funkcji miasta.
Dzięki uprzejmości biura architektonicznego oiio Wnętrze worka miejskiego jest zorganizowane w trzech przestrzeniach tematycznych, których spójność promowana jest poprzez mieszanie elementów współczesnej roli pomnika z pozostałościami starego.
Propozycja promuje powstanie Arsenali jako w pełni funkcjonalnej części miasta dzięki współpracy z placem.
W kierunku tej współpracy głównym celem kompozycji staje się potraktowanie kwadratu jako neutralnego płótna, na którym pomnik będzie mógł odgrywać rolę bez wizualnych rozproszeń.
master plan 01 Współpraca placu i Arsenali tworzy przestrzeń wystawienniczą, która nie ma formy obcego ciała wewnątrz pomnika.
Zamiast tego komunikuje się przestrzennie z typologią pomnika, jednocześnie podkreślając ekspansję wystawy na całej powierzchni placu.
Ekspansja wystawy opiera się na instalacji drewnianych powierzchni, które mają ten sam rozmiar i formę z wewnętrznymi otworami Arsenali.
Przeznaczone do obracania się wokół własnej osi, powierzchnie stanowią w rzeczywistości drzwi, które są umieszczone pod łukami Arsenali, rozprowadzając strumienie gości.
master plan 02 Drewniane drzwi wejściowe pod arkadami Arsenali stanowią jedyny nowoczesny element wyposażenia wewnątrz pomnika.
Jako obiekty, a nie elementy konstrukcji, drewniane drzwi dyskretnie organizują hierarchię wnętrza pomnika, a także resztę przestrzeni wystawienniczej.
Drewniane drzwi stanowią zarówno część wypoczynkową, jak i źródło światła powierzchni wystawowej, ale stanowią także słownictwo, dzięki któremu pomnik i plac funkcjonują jako całość i spójna przestrzeń wystawiennicza.
plan 01 Drewniane drzwi są rozproszone na placu przez instalację gniazd, w których się blokują.
Gniazda dostarczają energię elektryczną potrzebną do wyświetlania, a także wyposażenie potrzebne do ruchu drzwi wokół osi.
Rozproszenie gniazd na całej powierzchni placu powoduje powstanie dynamicznej przestrzeni wystawienniczej, której forma i hierarchia są każdorazowo dostosowane do charakteru i potrzeb wystawy.
plan 02 Architekci: oiio biuro architektoniczne Lokalizacja: Heraklion, Grecja Team: Ioannis Oikonomou, Grigorios Vegliris, Stiv Dimitriou
[przypisy: cegła biała, elewacja, elewacje drewniane ]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane tematy z artykułem: cegła biała elewacja elewacje drewniane