Budownictwo wczoraj i dzis : National Bus Terminal / Jimmy Liendo Terán, Kátia de Oliveira Vieira, Carlos Arellano Rivera

Widok z av colonizadores 01 Projekt centralnego terminalu autobusowego miasta Majes, zaprojektowany przez zespół Jimmy ego Liendo Terána, Kátię de Oliveira Vieira i Carlosa Arellano Rivera, znajduje się na nawadnianym obszarze pustynnym i jest częścią planu zapewniają równomierną dystrybucję działalności produkcyjnej poprzez usprawnienie obiegu między miastami na południu Peru.
Ich koncepcja, która zdobyła drugą nagrodę w ogólnopolskim konkursie, opiera się na dwóch pomysłach: po pierwsze, oddzielenie ruchu do przyjazdu i odjazdu; a po drugie, działka o różnicy wysokości, około 4,5 metra między równoległymi bokami, co jest trudne do zauważenia ze względu na wielkość terenu.
Więcej zdjęć i opis projektu po przerwie.
Zrozumienie przyszłych możliwości urbanistycznych pozwala nam interpretować stację jako kontynuację Av.
Colonizadores i Av.
400, które znajdują się na różnych wysokościach.
W ten sposób, szukając wygodnego miejsca, w którym ruch pieszych nie przeszkadza drogom, pomyśleliśmy o towarzyszeniu różnym oddzielonym strumieniom subtelnym cieniem, tak jak pergola, dzięki czemu zakryte kwadraty są bardzo odpowiednie dla pustyni.
widok z av colonizadores 02 Myśląc o przewidywanym przyszłym rozwoju stacji, w pierwszej fazie zaproponowaliśmy przeprowadzenie wszystkich prac dostosowawczych dla całego projektu.
W ten sposób unika się dalszych ciężkich robót ziemnych z przyszłym rozszerzeniem, rozważa się drogi robocze, a architektura krajobrazu wspiera przedłużenie bez drastycznych zmian na drogach dla autobusów i ruchu pieszych.
Widok placu i pola manewrowego Topograficzne rozmieszczenie terminala autobusowego oddziela funkcjonalnie przestrzenie bez użycia rzeczywistych zamknięć, utrzymując punkty kontrolne w wejściach, na górnym placu i przy wejściowych kabinach autobusu.
Projekt ma na celu konsekwentne rozważenie proponowanej przestrzeni publicznej nie tylko pod kątem konkretnego wykorzystania dworca autobusowego, ale także jako motywatora do odpowiednich wewnętrznych i zewnętrznych przestrzeni terminalu przez obywatela, wzbogacając to miejsce jako odniesienie do miejskiego życia .
Widok z wejścia autobusów Konstrukcja z betonu sprężonego mieści obszary przylotów i odlotów, halę, poczekalnie, publiczne toalety i sklepy.
Ta struktura jest określona przez.
Wolne pole.
potrzebne do wsparcia programu.
Aby uniknąć wzrostu powierzchni zbudowanych, nad tym betonowym placem zawieszona jest duża pergola wsparta na wzmocnionych stalowych kolumnach z metalowym usztywnieniem.
W tym zacienionym obszarze mieszczą się terminale obsługi administracyjnej terminalu, a także zewnętrzne strefy oczekiwania i sklepy chronione przed promieniowaniem słonecznym.
wnętrze 01 W celu uczynienia budynku bardziej komfortowym i pomóc poprawić otaczający krajobraz utworzony przez główny dostęp na Av.
Colonizadores, zaproponowaliśmy obszary wilgotności, które w niektórych przypadkach utrzymują nawadnianie tryskaczowe i pozwalają na wzrost niektórych dostosowanych gatunków roślin.
Mogłyby one funkcjonować jako odbijające baseny, a jednocześnie poprawiać wilgotność powietrza w terminalu, oznaczając przybycie i odlot pasażerów oraz ważną wartość dla miasta Majes i jego realizacji na peruwiańskiej pustyni, zwiększając granice produkcja rolnicza wraz z nadejściem wody.
wnętrze 02 Architekci: Jimmy Liendo Terán, Kátia de Oliveira Vieira, Carlos Arellano Rivera Lokalizacja: Majes, Arequipa, Perú Associated Architect w Arequipa: Oscar Málaga Inżynier budowy: Jorge Zaven Kurkdjian Budżet: David Leiva Kategoria: Ogólny Publiczny Konkurs.
Terminal autobusowy dla Majes City Status: 2 miejsce Organizator: Colegio de Arquitectos del Perú i Caylloma Municipality Klient / Wykonawca: Caylloma Municipality Data: Październik 2011
[patrz też: wbijanie pali, donepezil, wiercenie w żelbecie ]

Powiązane tematy z artykułem: donepezil wbijanie pali wiercenie w żelbecie