Rozbieg wirnika obracajacego sie w lozyskach slizgowych

Rozbieg wirnika obracającego się w łożyskach ślizgowych (o tarciu poślizgowym) waha się od 1 do 3 mm, w łożyskach zaś kulkowych nie powinien być większy od 0,5 mm. Zużyte łożyska powiększają rozbieg, co powoduje niespokojny bieg wirnika i zaczepianie skrzydeł wentylatora wewnętrznego o uzwojenie lub pokrywy silnika. Zaczepianie wirnika o stojan i zwiększenie rozbiegu wirnika w silnikach na łożyskach kulkowych spotyka się stosunkowo rzadko. W celu uniknięcia wymienionych usterek należy codziennie obserwować zużycie łożysk i w razie potrzeby niezwłocznie wymieniać panewki. Normalna praca silnika elektrycznego jest możliwa tylko przy zupełnie należytym stanie obwodu elektrycznego. Raptowne zatrzymanie silnika i zakłócenie jego pracy bardzo często powstaje wskutek przerw w obwodzie, co następuje w wyniku niewystarczającego przylegania kontaktów: w miejscach przyłączenia przewodów przy wyłączniku, przy bezpiecznikach, na tabliczce silnika itd. , oraz wskutek zwęglania się i zanieczyszczenia kontaktów, stopienia się pasków topikowych bezpieczników i przerwania przewodów. [podobne: wbijanie pali, Oporniki granitowe, donepezil ]

Powiązane tematy z artykułem: donepezil Oporniki granitowe wbijanie pali